Ankara İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun 28.11.2020 tarih ve 2020/84 Karar Sayılı Kararı

Ankara İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun 28.11.2020 tarih ve 2020/84 Karar Sayılı Kararı uyarınca; sivil toplum kuruluşları, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve üst kuruluşları, barolar, meslek odaları, birlikler, kooperatifler ile kat malikleri tarafından düzenlenecek etkinliklerin (genel kurul toplantıları dahil) 01.03.2021 tarihine kadar ertelenmesine karar verilmiştir.


Karar metnine aşağıda yer alan linkten erişebilirsiniz.
http://www.ankara.gov.tr/kurumlar/ankara.gov.tr/ankara2020/dosyalar/kararlar/Duzenlenmis_kararlar/UHK_2020_84.pdf

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin 7256 Sayılı Kanun Genel Tebliği (Seri No: 1)

11/11/2020 tarihli ve 7256 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun; 17/11/2020 tarihli ve 31307 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış ve bazı alacakların yapılandırılmasına ilişkin hükümleri yayımı tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin 7256 Sayılı Kanun Genel Tebliği (Seri No: 1) ise 27/11/2020 tarihli ve 31317 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. 

Tebliğ metnine aşağıda yer alan linkten erişebilirsiniz.

https://www.gib.gov.tr/bazi-alacaklarin-yeniden-yapilandirilmasina-iliskin-7256-sayili-kanun-genel-tebligi-seri-no-1

6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Kapsamında Talep Edilebilecek Tedbirler

6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanunun 2. maddesi; “kişinin, fiziksel, cinsel, psikolojik veya ekonomik açıdan zarar görmesiyle veya acı çekmesiyle sonuçlanan veya sonuçlanması muhtemel hareketleri, buna yönelik tehdit ve baskıyı ya da özgürlüğün keyfî engellenmesini de içeren, toplumsal, kamusal veya özel alanda meydana gelen fiziksel, cinsel, psikolojik, sözlü veya ekonomik her türlü tutum ve davranışı” şiddet olarak tanımlamaktadır. 6284 sayılı Kanunun 5. maddesi uyarınca hâkim, şiddet uygulayanın;

i) Şiddet mağduruna yönelik olarak şiddet tehdidi, hakaret, aşağılama veya küçük düşürmeyi içeren söz ve davranışlarda bulunmaması (5/1/a),

ii) Müşterek konuttan veya bulunduğu yerden derhâl uzaklaştırılması ve müşterek konutun korunan kişiye tahsis edilmesi (5/1/b)

iii) Korunan kişilere, bu kişilerin bulundukları konuta, okula ve işyerine yaklaşmaması (5/1/c),

iv) Çocuklarla ilgili daha önce verilmiş bir kişisel ilişki kurma kararı varsa, kişisel ilişkinin refakatçi eşliğinde yapılması, kişisel ilişkinin sınırlanması ya da tümüyle kaldırılması (5/1/ç),

v) Gerekli görülmesi hâlinde korunan kişinin, şiddete uğramamış olsa bile yakınlarına, tanıklarına ve kişisel ilişki kurulmasına ilişkin hâller saklı kalmak üzere çocuklarına yaklaşmaması (5/1/d),

vi) Korunan kişinin şahsi eşyalarına ve ev eşyalarına zarar vermemesi (5/1/e),

vii) Korunan kişiyi iletişim araçlarıyla veya sair surette rahatsız etmemesi (5/1/f),

viii) Bulundurulması veya taşınmasına kanunen izin verilen silahları kolluğa teslim etmesi (5/1/g),

ix) Silah taşıması zorunlu olan bir kamu görevi ifa etse bile bu görevi nedeniyle zimmetinde bulunan silahı kurumuna teslim etmesi (5/1/ğ),

x) Korunan kişilerin bulundukları yerlerde alkol ya da uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanmaması ya da bu maddelerin etkisinde iken korunan kişilere ve bunların bulundukları yerlere yaklaşmaması, bağımlılığının olması hâlinde, hastaneye yatmak dâhil, muayene ve tedavisinin sağlanması (5/1/h),

xi) Bir sağlık kuruluşuna muayene veya tedavi için başvurması ve tedavisinin sağlanması (5/1/ı),

şeklinde “önleyici tedbir” kararı verebilmektedir. Hâkim, şiddet uygulayanlarla ilgili olarak yukarıda sayılan önleyici tedbirlerden birine, birkaçına veya uygun görülecek benzer tedbirlere karar verilebilir.

Kanunun 8. maddesinin 7. fıkrası; talep hâlinde ilgililere, kişisel eşya ve belgelerinin kolluk marifetiyle teslimi edileceğini düzenlemektedir. Bu hususa ilişkin başka bir düzenleme ise 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanuna İlişkin Uygulama Yönetmeliğinin 19. maddesinin 3. fıkrasında yer almaktadır. Yönetmeliğin 19. maddesinin 3. fıkrası;

“Mülki amir ya da hâkim, talep edilmesi hâlinde korunan kişiye, şiddet uygulayana ya da bu kişilerin yakınlarına ait kişisel eşya ve belgelerin kolluk marifetiyle kendilerine teslim edilmesine karar verebilir. Teslim edilecek kişisel eşya ve belgeler, tedbir kararında gösterilir.”

hükmünü ihtiva etmektedir. Kanunun 5. maddesinin 4. fıkrası uyarınca; şiddet uygulayan, aynı zamanda ailenin geçimini sağlayan yahut katkıda bulunan kişi ise 4721 sayılı Kanun hükümlerine göre nafakaya hükmedilmemiş olması kaydıyla hâkim, şiddet mağdurunun yaşam düzeyini göz önünde bulundurarak talep edilmese dahi tedbir nafakasına hükmedebilir.

İlgili mevzuata, aşağıda yer alan linkler ile erişebilirsiniz.

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=6284&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=17030&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

Vergi Borçları İçin Yapılandırma

“Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkındaki 7256 sayılı Kanun” 17.11.2020 tarihli ve 31307 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Yapılandırma için son başvuru 31.12.2020’dir.

Başvurular;

https://www.gib.gov.tr/ internet adresi,

– E-devlet üzerinden interaktif vergi dairesine giriş yaparak,

– Bağlı olunan vergi dairesine şahsen veya posta yoluyla başvurularak

yapılabilmektedir. Peşin ve taksitli ödeme yapılması mümkündür. Taksitler, ikişer aylık dönemlerde 6, 9, 12, 18 eşit taksit halinde ödenebilmektedir.

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkındaki 7256 sayılı Kanunda belirtilen şartları sağlayan borçlar açısından;

-Vergi dairesine ödenmemiş vergi ve diğer borçlara bağlı gecikme zamları ve faizleri yerine Yİ-ÜFE (Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi) oranında güncelleme yapılacağını,

-Peşin ödemelerde Yİ-ÜFE oranında hesaplanan tutardan ayrıca %90 indirim yapılacağını,

– Taksitli ödeme seçeneğinin tercih edilmesi halinde ilk taksitin süresinde ödenmesi şartıyla, ikinci taksit ödeme süresi içinde geri kalan taksitlerin tamamının ödenmesi halinde Yİ-ÜFE oranında hesaplanan tutardan ayrıca %50 indirim yapılacağını

düzenlemektedir. Detaylı bilgi için https://www.gib.gov.tr/node/146717 adresini ziyaret edebilirsiniz.

Mahkeme kararı çerçevesinde çocukları ile şahsi münasebet tesis edecek kişiler, sokağa çıkma yasağında istisna kapsamındadır.

İçişleri Bakanlığının, 18/11/2020 tarihli “Koronavirüs Salgını Yeni Tedbirler” açıklaması ile Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde alınan kararlar doğrultusunda; yeni bir karar alınıncaya kadar hafta sonları 10:00-20:00 saatleri dışında sokağa çıkma kısıtlaması uygulanacağı belirtilmektedir.

İlgili metinde, hem sokağa çıkma yasağı kapsamı dışında olan iş yeri, işletme ve kurumlar hem de istisna kapsamında olan kişiler listelenmektedir. Mahkeme kararını ibraz etmeleri şartı ile mahkeme kararı çerçevesinde çocukları ile şahsi münasebet tesis edecek kişiler de istisna kapsamında sayılmaktadır.

Detaylı bilgi ile metnin tamamına aşağıda yer alan linkten erişebilirsiniz.
https://www.icisleri.gov.tr/koronavirus-salgini-yeni-tedbirler

Derdest boşanma, velayet ve kişisel ilişki tesisine ilişkin davalar açısından; aksi yönde başka bir karar verilmedikçe, kişisel ilişki kurulmasına dair ARA KARARIN sunulmasının yeterli olacağını düşünmekteyiz.

Otizm, ağır mental retardasyon, down sendromu gibi özel gereksinimi olan kişiler ile bu kişilerin veli/vasi veya refakatçileri; sokağa çıkma yasağında istisna kapsamına alınmıştır.

İçişleri Bakanlığının, 18/11/2020 tarihli “Koronavirüs Salgını Yeni Tedbirler” açıklaması ile Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde alınan kararlar doğrultusunda; yeni bir karar alınıncaya kadar hafta sonları 10:00-20:00 saatleri dışında sokağa çıkma kısıtlaması uygulanacağı belirtilmektedir.

İlgili metinde, hem sokağa çıkma yasağı kapsamı dışında olan iş yeri, işletme ve kurumlar hem de istisna kapsamında olan kişiler listelenmektedir. Otizm, ağır mental retardasyon, down sendromu gibi özel gereksinimi kişiler ile bu kişilerin veli/vasi veya refakatçileri de istisna kapsamında bulunmaktadır.

Detaylı bilgi ile metnin tamamına aşağıda yer alan linkten erişebilirsiniz.
https://www.icisleri.gov.tr/koronavirus-salgini-yeni-tedbirler

Emlak Vergisi 2020 Yılı 2. Taksit Ödemeleri

1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununun 1. maddesi; Türkiye sınırları içinde bulunan binaların bina vergisine tabi olduğunu hüküm altına almaktadır.


Kanunun 30. maddesi uyarınca “emlak vergisi”, her yıl iki eşit taksitte ödenmektedir. 2020 yılı 2. taksit ödemesi için son gün 30 Kasım’dır.


Kanunun 2. maddesi; “yapıldığı madde ne olursa olsun, gerek karada gerek su üzerindeki sabit inşaatın” bina olarak kabul edileceğini hüküm altına almaktadır. Ancak; yüzer havuzlar, sair yüzer yapılar, çadırlar ve nakil vasıtalarına takılıp çekilebilen seyyar evler ve benzerlerinin bu kapsamda olmadığı açıkça düzenlenmiştir.


Kanunun 3. maddesi vergi mükellefinin; malik, varsa intifa hakkı sahibi ve her ikisi de yoksa binaya malik gibi tasarruf edenler olduğunu belirtmektedir. Binanın paylı mülkiyete konu olması halinde; hissedarlar, emlak vergisinden hisseleri oranında sorumlu tutulurlar. Binanın elbirliği mülkiyetine konu olması halinde; malikler, emlak vergisinden müteselsilen sorumlu tutulurlar.

Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankasının Anlık Ödeme Sistemine İlişkin 12/11/2020 Tarihli Duyurusu

Haftanın her günü ve günün her saati, anlık para transferine olanak sağlayan FAST (Fonların Anlık ve Sürekli Transferi) sisteminin kısa süre içerisinde hizmete sunulacağı, 12/11/2020 tarihinde Merkez Bankası tarafından açıklanmıştır.

Duyuru metnine aşağıda yer alan linkten ulaşabilirsiniz.

https://www.tcmb.gov.tr/wps/wcm/connect/TR/TCMB+TR/Main+Menu/Duyurular/Basin/2020/DUY2020-67

KAT İRTİFAKINA KONU TAŞINMAZLARDA YÖNETİM

634 Sayılı Kat Mülkiyetleri Kanunu’nun 17. maddesinin 2. fıkrası; “Kat irtifakı sahipleri yapının tamamlanması için kendi aralarından veya dışarıdan bir veya birkaç̧ kişiyi yönetici olarak tayin edebilirler. Kat mülkiyeti yöneticisinin görev, yetki ve sorumluluklarına dair hükümler, bu yönetici hakkında da uygulanır.” hükmünü ihtiva etmektedir.

Kat Mülkiyetleri Kanunu’nun 17. maddesinin 3. fıkrası; “Kat irtifakı kurulmuş̧ gayrimenkullerde yapı fiilen tamamlanmış ve bağımsız bölümlerin üçte ikisi fiilen kullanılmaya başlanmışsa, kat mülkiyetine geçilmemiş̧ olsa dahi ana gayrimenkulün yönetiminde kat mülkiyeti hükümleri uygulanır. ” düzenlemesine sahiptir.

Dolayısıyla henüz kat mülkiyetine geçiş yapılmayan yapılarda, Kanun’un 17. maddesinde sayılan şartların da yerine getirilmesi halinde; olağan ve olağanüstü genel kurul toplantıları, toplantı ve karar nisapları ve toplantıya davet konuları Kat Mülkiyeti Kanunu hükümleri çerçevesinde yürütülmektedir.

ANONİM ŞİRKET YÖNETİM KURULU ÜYELERİNİN REKABET YASAĞI

Türk Ticaret Kanunu’nun 396. maddesi;

(1) Yönetim kurulu üyelerinden biri, genel kurulun iznini almaksızın, şirketin işletme konusuna giren ticari iş türünden bir işlemi kendi veya başkası hesabına yapamayacağı gibi, aynı tür ticari işlerle uğraşan bir şirkete sorumluluğu sınırsız ortak sıfatıyla da giremez. Bu hükme aykırı harekette bulunan yönetim kurulu üyelerinden şirket tazminat istemekte veya tazminat yerine yapılan işlemi şirket adına yapılmış saymakta ve üçüncü kişiler hesabına yapılan sözleşmelerden doğan menfaatlerin şirkete ait olduğunu dava etmekte serbesttir.

(2) Bu haklardan birinin seçilmesi birinci fıkra hükmüne aykırı harekette bulunan üyenin dışındaki üyelere aittir.

(3) Bu haklar, söz konusu ticari işlemlerin yapıldığını veya yönetim kurulu üyesinin diğer bir şirkete girdiğini, diğer üyelerin öğrendikleri tarihten itibaren üç ay ve herhâlde bunların gerçekleşmesinden itibaren bir yıl geçince zamanaşımına uğrar.

(4) Yönetim kurulu üyelerinin sorumluluklarıyla ilgili hükümler saklıdır.

düzenlemesini ihtiva etmektedir.