T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın 4046 sayılı Kanun Hükümleri Kapsamında “Satış” Yöntemiyle Özelleştirme Duyurusu

T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın yatırımcılara ilişkin duyurusu, 01.11.2021 tarihinde resmi internet sayfasında yayınlanmıştır.


Sair duyuru ile;


• Ankara/Gölbaşı/İncek-İmar 111291 ada 2 ve 3 parsellerdeki toplam 2.420 m2
• Ankara/Gölbaşı/İncek 111293 ada 4 parseldeki 1.200 m2
• Ankara/Gölbaşı/Taşpınar-İmar 112213 ada 6 parseldeki 1.053 m2
• Ankara/Gölbaşı/Kızılçaşar-İmar 112265 ada 8 parseldeki 1.193 m2
• Ankara/Gölbaşı/Kızılçaşar-İmar 112270 ada 15 parseldeki 1.000 m2
• Ankara/Gölbaşı/Kızılçaşar-İmar 112802 ada 6 parseldeki 1.050 m2
• Ankara/Gölbaşı/Kızılçaşar-İmar 112804 ada 5 parseldeki 529 m2
• Ankara/Gölbaşı/Kızılçaşar-İmar 112804 ada 1 parseldeki 650 m2
• Amasya/Merzifon/Kümbethatun 575 ada 5 parseldeki 1.362,77 m2
• Balıkesir/Altıeylül/K. Bostancı 121 ada 5 parseldeki 1.500,49 m2
• Balıkesir/Altıeylül/K. Bostancı 121 ada 6 parseldeki 13.606,72 m2 ve üzerindeki yapı
• Balıkesir/Altıeylül/K. Bostancı 121 ada 8 parseldeki 12.476,97 m2 ve üzerindeki yapı
• Bayburt/Demirözü/Beşpınar 194 ada 1 parseldeki 20.344,53 m2
• Bayburt/Merkez/Arpalı-Cumhuriyet 272 ada 14 parseldeki 20.706 m2 ve üzerindeki yapı
• Bilecik/Pazaryeri/Çarşı 85 ada 14 parseldeki 5.042 m2
• Bitlis/Ahlat/İkikubbe 564 ada 19 parseldeki 30.143,18 m2 ve üzerindeki yapılar
• Bitlis/Tatvan/Karataş 1502 ada 7 parsel, 366 ada 58 ve 59 parsellerdeki toplam 3.391,21 m2
• Elazığ/Merkez/Kesrik 8046 parseldeki 28.519,18 m2
• Eskişehir/İnönü/Çarşı 569 ada 5 parseldeki 2.282,32 m2 ve üzerindeki yapı
• Eskişehir/İnönü/Çarşı 570 ada 1 parseldeki 19.814,69 m2 ve üzerindeki yapı
• Kastamonu/Tosya/Dilküşah 329 ada 18 ve 19 parsellerdeki toplam 10.035 m2 ve üzerindeki yapılar
• Kırklareli/Babaeski/Alpullu 200 ada 1 parseldeki 9.716,33 m2 ve üzerindeki yapılar
• Kırklareli/Babaeski/Alpullu 201 ada 1 parseldeki 8.952,53 m2 ve üzerindeki yapılar
• Niğde/Merkez/Sarı Köprü 591 ada 422 parseldeki 1.313,85 m2 ve üzerindeki yapılar
• Elazığ/Merkez/Sürsürü 4668 ada 2 parseldeki 10.526,64 m2 ve üzerindeki yapılar
• Ankara/Gölbaşı/Virancık-İmar 112592 ada 4,5,6,7,8 ve 9 parsellerdeki toplam 6.689 m2
• Aydın/Didim/Cumhuriyet 2804 ada 1,2,3,4,5 ve 6 parsellerdeki toplam 20.353,54 m2
• Şanlıurfa/Karaköprü/Mehmetçik Köyü 188 ada 2 parseldeki 8.112,44 m2
• Şanlıurfa/Karaköprü/Mehmetçik Köyü 189 ada 2 parseldeki 8597,49 m2
• İzmir/Karşıyaka/Şemikler 25386 ada 1 parseldeki 6.084,71 m2


kain taşınmazların 4046 sayılı Kanun hükümleri kapsamında ‘satış’ yöntemiyle özelleştirilecek olduğu duyulmuştur. Ayrıca ihaleler kapalı zarfla teklif verilerek ve görüşmeler suretiyle ‘pazarlık’ usulüyle gerçekleştirilecektir. Teklif sahiplerinin katılımı ile yapılan ihale, açık artırma suretiyle sonuçlandırılacaktır.


Sair duyurunun tamamına aşağıdaki link üzerinden erişebilirsiniz.
https://www.oib.gov.tr/haberler/yatirimcilara-duyuru-muhtelif-tasinmazlar

Küçükçekmece Ağır Ceza Mahkemesi Yargı Çevresine İlişkin Hakimler ve Savcılar Kurulu Başkanlığı’nın 03.11.2021 Tarihli ve 742 Numaralı Kararı

Hakimler ve Savcılar Kurulu Başkanlığı tarafından 03.11.2021 tarihli ve 742 numaralı karar, 04.11.2021 tarihli ve 31649 saylı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. Karar metni aşağıda yer almaktadır.

‘‘Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün, Küçükçekmece Ağır Ceza Mahkemesinin kurulması nedeniyle Küçükçekmece ilçesinin Bakırköy Ağır Ceza Mahkemesi yargı alanından çıkartılması ile Küçükçekmece Ağır Ceza Mahkemesinin yargı çevresinin Küçükçekmece, Başakşehir ve Avcılar ilçeleri olarak belirlenmesine ilişkin 13.09.2021 tarihli ve E.21646783-972/18836 sayılı yazısı Hâkimler ve Savcılar Kurulu Genel Kurulunca görüşülerek; Küçükçekmece ilçesinin Bakırköy Ağır Ceza Mahkemesi yargı alanından çıkartılmasına, Küçükçekmece Ağır Ceza Mahkemesinin yargı çevresinin Küçükçekmece, Başakşehir ve Avcılar ilçeleri olarak belirlenmesine, Küçükçekmece, Başakşehir ve Avcılar ilçeleri bakımından; asliye ticaret, iş, tüketici, fikri ve sınai haklar mahkemeleri ile infaz hâkimliğine ilişkin daha önce alınan yargı çevresi kararlarının uygulanmasının devamına,
İş bu kararın 11.11.2021 tarihinden itibaren uygulanmasına, 6087 sayılı Hâkimler ve Savcılar Kurulu Kanunu’nun 32. maddesinin dördüncü fıkrasının (a) bendi gereğince kararın Resmî Gazete’de yayımlanmasına, 03.11.2021 tarihinde karar verildi.’’

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/11/20211104-1.htm

2021 Yılı Emlak Vergisi 2. Taksit Ödemeleri – Son Ödeme Tarihi 30 Kasım 2021

1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununun 1. maddesi; Türkiye sınırları içinde bulunan binaların bina vergisine tabi olduğunu hüküm altına almaktadır.


Kanunun 30. maddesi uyarınca “emlak vergisi”, her yıl iki eşit taksitte ödenmektedir. 2021 yılı 1. taksit ödemesi için son gün 31 Mayıs’tır. 2. taksit ödemesi için son gün 30 Kasım’dır.


Kanunun 2. maddesi; “yapıldığı madde ne olursa olsun, gerek karada gerek su üzerindeki sabit inşaatın” bina olarak kabul edileceğini hüküm altına almaktadır. Ancak; yüzer havuzlar, sair yüzer yapılar, çadırlar ve nakil vasıtalarına takılıp çekilebilen seyyar evler ve benzerlerinin bu kapsamda olmadığı açıkça düzenlenmiştir.


Kanunun 3. maddesi vergi mükellefinin; malik, varsa intifa hakkı sahibi ve her ikisi de yoksa binaya malik gibi tasarruf edenler olduğunu belirtmektedir. Binanın paylı mülkiyete konu olması halinde; hissedarlar, emlak vergisinden hisseleri oranında sorumlu tutulurlar. Binanın elbirliği mülkiyetine konu olması halinde; malikler, emlak vergisinden müteselsilen sorumlu tutulurlar.

Kooperatiflerde Yeni Dönem – Elektronik Genel Kurul

7339 sayılı ve 21.10.2021 tarihli ‘Kooperatifler Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’ 26.10.2021 tarihli ve 31640 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

  • 1163 sayılı Kanunun 24 üncü maddesinin birinci ve ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

“Yönetim kurulu yıllık faaliyet raporu, bilanço, gelir-gider farkı hesapları ve denetçilerin 66 ncı ve 69 uncu madde hükümlerine uygun olarak tanzim edecekleri raporlar, genel kurulun yıllık toplantısından en az 15 gün öncesinden itibaren bir yıl süre ile kooperatif merkezinde, varsa şubelerinde ve elektronik ortamda KOOPBİS’te ortakların tetkikine amade tutulur.

Kooperatif ortaklarına KOOPBİS üzerinden, genel kurula katılma hakkını haiz ortakları gösterir listeye erişim yetkisi verilir.”

Madde kapsamında elde edilen kişisel veriler sadece ortakların kooperatif iş ve işlemlerinden haberdar olmaları ve kooperatif organlarında görev almak isteyen adayların kooperatif ortaklarına ulaşabilmeleri amaçlarıyla kullanılabilir. Elde edilen veriler 24/3/2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa aykırı olarak kullanılamaz, aktarılamaz veya başka bir şekilde işlenemez.

  • 1163 sayılı Kanunun 45 inci maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

“Genel kurul toplantısına, yönetim kurulu tarafından KOOPBİS’ten alınan ortaklar listesinde adı bulunanlar katılabilir.

Genel kurul toplantısı anasözleşmede hüküm bulunması şartıyla elektronik ortamda da yapılabilir. Genel kurullara elektronik ortamda katılma, öneride bulunma, görüş açıklama ve oy verme, fiilen katılmanın ve oy vermenin bütün hukuki sonuçlarını doğurur. Bu hükmün uygulama esasları ile genel kurula elektronik ortamda katılmaya ve oy vermeye ilişkin anasözleşme hükmü örneği Ticaret Bakanlığınca çıkarılan yönetmelikle belirlenir.

  • İşbu Kanunun 15.maddesi ile 1163 sayılı Kanuna ‘Kooperatif Bilgi Sistemi’ başlıklı ‘Ek Madde 5 ’ eklenmiştir. Sair madde metni ;

“Kooperatif Bilgi Sistemi:

EK MADDE 5 – Ticaret Bakanlığı tarafından tüm kooperatif ve üst kuruluşlarının, kooperatifçilik hizmetlerine elektronik ortamda eriştiği ve merkezî veri tabanının yönetildiği Kooperatif Bilgi Sistemi (KOOPBİS) kurulur.

Kooperatifin ticaret sicili kayıtlarının, finansal tablolarının, yönetim kurulu ve denetçi raporlarının, genel kurul toplantı evrakının, ortakların kimlik, iletişim, pay ve ödemelerine ilişkin bilgilerinin KOOPBİS’e işlenmesinden yönetim kurulu sorumludur.

İlgili Bakanlık ile kooperatif ve üst kuruluşları, görevleri ile sınırlı kalmak şartıyla, ortakların ve ortak olmak için başvuranların kişisel verilerini KOOPBİS’te işlemeye ve görüntülemeye yetkilidir. İlgili Bakanlık; denetim, istatistik üretme, hizmetlerde otomasyonu artırma, ülke kooperatifçiliğinin geliştirilmesi ve kooperatif ortaklarının haklarının korunması amacıyla sistemde işlenen verileri, kamu kurum ve kuruluşlarına aktarabilir. Elde edilen veriler 6698 sayılı Kanuna aykırı olarak kullanılamaz, aktarılamaz veya başka bir şekilde işlenemez.

KOOPBİS’te tutulacak veriler ile elektronik ortamda sunulacak hizmetlerden faydalanılmasına, bu sistem üzerinde işlenen kişisel verilerin aktarımı ile güvenliğin sağlanmasına ve aydınlatma yükümlülüğünün ne şekilde yerine getirileceğine ilişkin usul ve esaslar ilgili bakanlıklar ile Kişisel Verileri Koruma Kurumunun görüşü alınarak Ticaret Bakanlığı tarafından çıkarılan yönetmelikle belirlenir.”

Sair kanunun tamamına aşağıdaki link üzerinden erişebilirsiniz.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/10/20211026-2.htm

Derneklerde Yeni Dönem – Elektronik Genel Kurul ve Elektronik Yönetim Kurulu

25/03/2020 tarihinde, 5253 Sayılı Dernekler Kanunu’na eklenen ek 2. madde ile derneklerle ilgili her türlü kayıt ile iş ve işlem elektronik ortamda da yapılabilmesinin önü açılmıştır. İçişleri Bakanlığı’nın, Dernekler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği ise 21.10.2021 tarihli ve 31635 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Sair Yönetmeliğin 1. maddesi ile Dernekler Yönetmeliği’ne 15/A maddesi eklenmiştir. Eklenen 15/A maddesi ile derneklerde elektronik genel kurul ve elektronik yönetim kurulu toplantılarının usul ve esasları düzenlenmiştir.


Genel kurul ve yönetim kurulu toplantılarının elektronik ortamda yapılması

Madde 15/A – Kanunun ek 2 nci maddesi uyarınca dernekler, genel kurul ve yönetim kurulu toplantılarını elektronik ortamda da yapabilirler.

Dernekler elektronik ortamda yapılacak genel kurul ve yönetim kurulu toplantılarını Bakanlık Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından uygun görülüp onaylanan elektronik sistemler üzerinden yapabilirler. Söz konusu sistemlere işlenecek veriler, 24/3/2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun ilgili hükümlerine uygun olarak işlenir ve muhafaza edilir.

Genel kurul yapılmasına ilişkin alınan yönetim kurulu kararında ve genel kurul ilanında genel kurulun hangi yöntemle yapılacağı belirtilir. Elektronik ortamda alınacak yönetim kurulu kararları fiziksel ortamda tutulan yönetim kurulu karar defterinden ayrı olarak tarih ve sıra sayısı ile elektronik ortamda saklanır.

Kanunda, Türk Medeni Kanununda, bu Yönetmelikte ve derneklerin kendi tüzüklerinde yer alan genel kurul ve yönetim kurulu toplantılarının fiziki ortamda gerçekleştirilmesine yönelik bütün usul ve esaslar elektronik ortamda yapılan toplantılar için de geçerlidir. Elektronik ortamda gerçekleştirilen toplantılara ilişkin her türlü bilgi, belge ve kayıt dernek tarafından muhafaza edilir.

Elektronik ortamda yapılacak dernek genel kurul veya yönetim kurulu toplantılarına katılacak üyeler sisteme, güvenli elektronik imza veya iki faktörlü kimlik doğrulama sistemi kullanarak giriş yaparlar. Kullanılacak elektronik sistemlerin, fiziki ortamda yapılan toplantılardaki divan oluşturma, oylama, söz alma, önerge verebilme ve benzeri tüm işlemlerin elektronik ortamda da yapılabilmesini sağlayan tasarım, yedekleme ve mevzuata uygun arşivleme kapasitesine; yetkisiz erişimlere ve saldırılara karşı gerekli ağ ve sistem güvenliğine sahip olması gerekmektedir.

Fiziki ortamda gerçekleştirilen toplantıların mevzuata aykırı yapılması durumunda uygulanan yaptırımlar elektronik ortamda yapılan toplantılar için de geçerlidir.”

Yönetmelik değişikliğine aşağıda yer alan link üzerinden erişebilirsiniz.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/10/20211021-3.htm

KVKK ve RTÜK İşbirliği

Kişisel Verileri Koruma Kurumu 26.10.2021 tarihinde resmi internet sitesinde yayınladığı duyuru ile radyo ve televizyon programlarında ve özellikle gündüz kuşağı programlarında, özel hayatın gizliliğinin ve kişisel verilerin korunmasına ilişkin düzenlemelerin ihlal edildiğine dikkat çekmiş ve Kişisel Verileri Koruma Kurumu ile Radyo ve Televizyon Üst Kurulu ’nun ortak çalışma kararı aldığını ve bu kapsamda bir işbirliği protokolü imzaladığını duyurmuştur.

Sair duyuruya aşağıda yer alan link üzerinden erişebilirsiniz.
https://www.kvkk.gov.tr/Icerik/7065/Kurumumuz-ile-Radyo-ve-Televizyon-Ust-Kurulu-arasinda-is-birligi-protokolu-imzalandi

Kitle Fonlaması Tebliği (III – 35/A.2)

Sermaye Piyasası Kurulu’nun, paya ve borçlanmaya dayalı kitle fonlamasına, kitle fonlama platformlarının kuruluşlarına, kurucularına, ortaklarına ve yönetim kurulu üyelerine, pay devirlerine, Kurul listesine alınmalarına ve faaliyetlerine, kitle fonlaması ile fon toplayacak girişim şirketlerinde aranan niteliklere, paya ve/veya borçlanmaya dayalı kitle fonlaması yoluyla halktan para toplanmasına, toplanan fonların ilan edilen amacına uygun olarak kullanıldığının kontrolü ve denetimi ile fonlanan şirketlerin genel kurullarına ilişkin usul ve esasları düzeleyen, Kitle Fonlaması Tebliği (III – 35/A.2), 27/10/2021 tarihli ve 31641 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Tebliğ metnine aşağıda yer alan link üzerinden erişebilirsiniz.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/10/20211027-3.htm

Unutulma Hakkı

Yargıtay Hukuk Genel Kurulu’nun 17.06.2015 tarihli 2014/456E., 2015/1679K. sayılı kararında ‘‘…. üstün bir kamu yararı olmadığı sürece, dijital hafızada yer alan geçmişte yaşanılan olumsuz olayların bir süre sonra unutulmasını, başkalarının bilmesini istemediği kişisel verilerin silinmesini ve yayılmasının önlemesini isteme hakkı’’ olarak tanımlanan unutulma hakkı, zaman içerisinde şekil değiştirmiş ve KVKK uygulaması açısından da kendisine uygulama alanı bulmuştur.

Kişisel Verileri Koruma Kurumu resmi internet sayfasında, ‘Unutulma Hakkı (Unutulma Hakkının Arama Motorları Özelinde Değerlendirilmesi)’ isimli bir yayın yayınlamıştır.
Yayın metnine aşağıda yer alan link üzerinden erişebilirsiniz.
https://kvkk.gov.tr/SharedFolderServer/CMSFiles/11b6fd99-d42a-45b1-a009-21f2d36ded21.pdf

Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nun, yayında da bahsi geçen kişilerin ad ve soyadı ile arama motorları üzerinden yapılan aramalarda çıkan sonuçların indeksten çıkarılmasına yönelik taleplerine ilişkin 23/06/2020 tarihli ve 2020/481 sayılı kararına aşağıda yer alan link üzerinden erişebilirsiniz.
https://www.kvkk.gov.tr/Icerik/6776/2020-481

7338 Vergi Usul Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun

7338 Vergi Usul Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, 26 Ekim 2021 tarihli ve 31640 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır. 31/12/1960 tarihli ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununa “mükerrer madde 20/b” eklenmiştir. Sair madde metni aşağıda yer almaktadır.

“Sosyal içerik üreticiliği ile mobil cihazlar için uygulama geliştiriciliğinde kazanç istisnası:

MÜKERRER MADDE 20/B – İnternet ortamındaki sosyal ağ sağlayıcıları üzerinden metin, görüntü, ses, video gibi içerikler paylaşan sosyal içerik üreticilerinin bu faaliyetlerinden elde ettikleri kazançlar ile akıllı telefon veya tablet gibi mobil cihazlar için uygulama geliştirenlerin elektronik uygulama paylaşım ve satış platformları üzerinden elde ettikleri kazançlar gelir vergisinden müstesnadır.

Bu istisnadan faydalanılabilmesi için Türkiye’de kurulu bankalarda bir hesap açılması ve bu faaliyetlere ilişkin tüm hasılatın münhasıran bu hesap aracılığıyla tahsil edilmesi şarttır.

Bankalar, bu kapsamda açılan hesaplara aktarılan hasılat tutarı üzerinden, aktarım tarihi itibarıyla %15 oranında gelir vergisi tevkifatı yapmak ve Kanunun 98 ve 119 uncu maddelerindeki esaslar çerçevesinde beyan edip ödemekle yükümlüdür. Bu tutar üzerinden 94 üncü madde kapsamında ayrıca tevkifat yapılmaz.

Mükelleflerin birinci fıkra kapsamı dışında başka faaliyetlerinden kaynaklanan kazanç ya da iratlarının bulunması istisnadan faydalanmalarına engel değildir.

Birinci fıkra kapsamındaki kazançları toplamı 103 üncü maddede yazılı tarifenin dördüncü gelir diliminde yer alan tutarı aşanlar ile faaliyete ilişkin tüm gelirlerini ikinci fıkrada belirtilen şartlara göre tahsil etmeyenler bu istisnadan faydalanamazlar. Bu durumda olanların, 94 üncü maddenin birinci fıkrası kapsamında tevkifat yapma yükümlülüğü yoktur.

İstisnaya ilişkin şartların taşınmadığının tespit edilmesi halinde eksik tahakkuk etmiş olan vergi, vergi ziyaı cezası kesilmek suretiyle gecikme faiziyle birlikte tahsil olunur.

Cumhurbaşkanı, bu maddede yer alan tevkifat oranını her bir faaliyet türü için ayrı ayrı sıfıra kadar indirmeye, bir katına kadar artırmak suretiyle yeniden tespit etmeye; Hazine ve Maliye Bakanlığı, maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.”

Kanun metnine aşağıda yer alan linkten erişebilirsiniz.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/10/20211026-1.htm

Rekabet Kurumu, Sahibinden Bilgi Teknolojileri Pazarlama ve Ticaret AŞ Hakkında Soruşturma Başlatmıştır.

Rekabet Kurumu 19.10.2021 tarihinde resmi internet sitesinde yayınladığı duyuru ile “çevrim içi platform hizmetleri bakımından veri taşımanın engellenmesi ve diğer yollarla 4054 sayılı Kanun’un 6. maddesinin ihlal edilip edilmediğinin tespitine ilişkin Sahibinden Bilgi Teknolojileri Pazarlama ve Ticaret AŞ hakkında 21-46/655-M sayılı karar ile re’sen soruşturma açılmasına” karar verildiğini duyurmuştur.

https://www.rekabet.gov.tr/tr/Guncel/sahibinden-bilgi-teknolojileri-pazarlama-c9ddc0eae430ec118144005056b1ce21