UYAP Kurum Portal

Şirket, dernek, vakıf ve kooperatifleriniz için https://kurum.uyap.gov.tr adresinden başvuru yaparak, UYAP Kurum Portal kullanıcısı olabilirsiniz. Başvuru adımları aşağıda listelenmektedir.

1-Tüzel kişi yetkilisinin, T.C. kimlik numarası ve e-devlet şifresi, mobil imza ya da e-imza ile https://kurum.uyap.gov.tr/ adresine giriş yapması gerekmektedir.

2- Sol panelde yer alan ‘başvuru ve yenileme işlemleri” butonuna tıklanmalıdır.

2- Açılan ekranda ilgili kurum, vergi ya da Mersis numarası ile sorgulanmalıdır. Kurum bilgileri ekrana otomatik olarak geldikten sonra, merkez adresi bilgileri doldurulmalıdır.

3- Kurum yetkilisi, iletişim bilgilerine ilişkin bilgileri kaydetmelidir.

4- Bir sonraki ekranda, bilgiler kontrol edilerek başvuru yapılmalıdır.

5- Sistem tarafından otomatik olarak oluşturulan Kurum Başvuru Dilekçesi ve Kurum Portal Kullanımına İlişkin Ücret ve Diğer Esaslara Dair Sözleşme, elektronik imza ya da mobil imza ile imzalanarak sisteme yüklenmelidir.

6- Sözleşme ve dilekçeye ek olarak; “Kurum İmza Sirküsü” ve “Kurum Kuruluş Gazetesi” de eklenerek başvuru tamamlanmalıdır.

7- Daha sonra kurumportalbilgilendirme@uyap.gov.tr adresinden gelen eposta doğrultusunda, ödeme yapılması gerekmektedir.

Örnek e-posta:

Sayın yetkili,
UYAP Kurum Portal Bilgi Sistemi kullanım talebinize istinaden güncel dosya sayınız ve ödemeniz gereken toplam ücret tutarı aşağıda bildirilmiştir.

Başvuru ID:
Kurum Adı:
Dosya Sayısı:
Hesaplanan Ücret:
Hesaplanan KDV:
Toplam Ücret: %20 KDV Dahil (1 Yıllık)

8- Ödeme tamamlandıktan sonra, başvurunun aktive edildiğine dair gelen e-posta ile UYAP Kurum Portal kullanımına başlayabilirsiniz.

Örnek e-posta:

Sayın İlgili,
UYAP Kurum Portal Bilgi Sistemi kullanımınıza açılmış olup iyi çalışmalar dileriz.
NOT: Dava/Takip açılış işlemlerinizi şirketinizin/kurumunuzun MERSİS numarası ile yapınız.