Şirket, dernek, vakıf ve kooperatifleriniz için https://kurum.uyap.gov.tr adresinden başvuru yaparak, UYAP Kurum Portal kullanıcısı olabilirsiniz. Başvuru adımları aşağıda listelenmektedir.
1-Tüzel kişi yetkilisinin, T.C. kimlik numarası ve e-devlet şifresi, mobil imza ya da e-imza ile https://kurum.uyap.gov.tr/ adresine giriş yapması gerekmektedir.
2- Sol panelde yer alan ‘başvuru ve yenileme işlemleri” butonuna tıklanmalıdır.
2- Açılan ekranda ilgili kurum, vergi ya da Mersis numarası ile sorgulanmalıdır. Kurum bilgileri ekrana otomatik olarak geldikten sonra, merkez adresi bilgileri doldurulmalıdır.
3- Kurum yetkilisi, iletişim bilgilerine ilişkin bilgileri kaydetmelidir.
4- Bir sonraki ekranda, bilgiler kontrol edilerek başvuru yapılmalıdır.
5- Sistem tarafından otomatik olarak oluşturulan Kurum Başvuru Dilekçesi ve Kurum Portal Kullanımına İlişkin Ücret ve Diğer Esaslara Dair Sözleşme, elektronik imza ya da mobil imza ile imzalanarak sisteme yüklenmelidir.
6- Sözleşme ve dilekçeye ek olarak; “Kurum İmza Sirküsü” ve “Kurum Kuruluş Gazetesi” de eklenerek başvuru tamamlanmalıdır.
7- Daha sonra kurumportalbilgilendirme@uyap.gov.tr adresinden gelen eposta doğrultusunda, ödeme yapılması gerekmektedir.
Örnek e-posta:
Sayın yetkili,
UYAP Kurum Portal Bilgi Sistemi kullanım talebinize istinaden güncel dosya sayınız ve ödemeniz gereken toplam ücret tutarı aşağıda bildirilmiştir.
Başvuru ID:
Kurum Adı:
Dosya Sayısı:
Hesaplanan Ücret:
Hesaplanan KDV:
Toplam Ücret: %20 KDV Dahil (1 Yıllık)
8- Ödeme tamamlandıktan sonra, başvurunun aktive edildiğine dair gelen e-posta ile UYAP Kurum Portal kullanımına başlayabilirsiniz.
Örnek e-posta:
Sayın İlgili,
UYAP Kurum Portal Bilgi Sistemi kullanımınıza açılmış olup iyi çalışmalar dileriz.
NOT: Dava/Takip açılış işlemlerinizi şirketinizin/kurumunuzun MERSİS numarası ile yapınız.